Σ΄αυτό το ιστολόγιο θα διαβάσετε εκτός των άλλων και την ιστορία του χωριού Αραχναίο που βρίσκεται στο Νομό Αργολίδας.



Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2022

ΕΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ...Ο ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΤΑΓΜΑΤΑΡΧΗ ΕΜΜ.ΒΑΖΑΙΟΥ ΣΤΗ ΚΟΡΙΝΘΟ ΣΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΓΝΩΣΤΑ

«Tην 8-10-44 κατελήφθη η Κόρινθος αμαχητεί, παραδοθέντος του Τάγματος Ασφαλείας ταύτης. Εις την πόλιν εισήλθον το 6ον  Σύν/μα, το 12ον Σύν/μα, τμήμα Πυρ/κου, με μικρόν Αγγλικόν τμήμα επ΄αυτοκινήτου. 50.000 Λαού από την βόρειον Πελοπόνησον υπεδέχθησαν ενθουσιωδώς τα Συν/τα. Ουδέποτε άλλοτε εις την Κόρινθον παρετηρήθη τοιαύτη συγκέτρωσις κόσμου. Η είσοδος των Συν/των εκινηματογραφήθη υπό του Αγγλικού αποσπάσματος. Την 15,30 ώραν εγένετο δοξολογία εις τον «Άγιον Παύλον» και επηκολούθησε παρέλασις.» (Από το βιβλίο (ο.π.)του Στρατιωτικού Διοικητή του 6ου Συντάγματος του ΕΛΑΣ Εμμ. Βαζαίου.)

Στιγμιότυπα από την κινηματογράφηση των Άγγλων στο κατωτέρω Video , φαίνεται ότι η συγκέντρωση ήταν ενθουσιώδης με έκδηλο το μένος του πλήθους κατά των ταγματασφαλιτών  Βλ. εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=bq7Am-XrZdQ
Επικεφαλείς της  παρέλασης , ήταν έφιπποι ο Στρατ. Διοικητής  και ο καπετάνιος  του 6ου Συντάγματος  ((Ταγματάρχης Εμμ. Βαζαίος και Παντελής Λάσκας(ή Πελοπίδας)) ( φαίνονται στο Video)




 Φωτ., : Από το βιβλίο «Ο ΚΑΠΕΤΑΝΙΟΣ ΠΕΛΟΠΙΔΑΣ»/Αντώνης Περώνης /Εντός/2021

Πριν ή μετά την παρέλαση ο Ταγματάρχης Εμμ. Βαζαίος εκφώνησε ένα σύντομο λόγο (ντοκουμέντο -που για πρώτη φορά δημοσιοποιείτε) στον οποίο  μετά των άλλων γνωστών αναφέρει και κάτι που είναι άγνωστο ή αποσιωπούμενο  σήμερα στην ιστοριογραφία .Κατωτέρω  ο λόγος από , χειρόγραφο του Βαζαίου, με απόδοση κειμένου απ΄εμού , ((Πηγή: Ελληνικό Λογοτεχνικό και Ιστορικό Αρχείο (ΕΛΙΑ))

.


Συναγωνισταί και συναγωνίστριαι
της Κορίνθου
Χαιρετισμούς
Το 6ον Σύνταγμα το οποίον πολλά έκαμε για την απελευθέρωση του αιματοβαμμένων περιοχών , του Νομού Αρ/θίας[Αργολιδοκορινθίας] πολύ περισσότερον όμως της Κορινθίας σας ευχαριστούμε θερμά για την υποδοχή σας που κάνετε. Η θερμή σας αυτή υποδοχή  μας δυναμώνει ακόμα περισσότερον, γιατί το βλέπομε πως επιβραβεύονται οι κόποι μας και οι μόχθοι μας τόσων μηνών.
Εκείνο που έχει αξίαν για μένα είναι ό΄τι σας ομιλώ για τον Ε.Λ.Α.Σ. ένας συναγωνιστής που για σας ήταν νεκρός και ανέσθη [!] φορές. Τα μεγάλα φίδια της αντίδρασης έκαναν επί τόσους μήνες πολιτικήν σε βάρος μου, χωρίς καλά καλά να με γνωρίζουν, σας έλεγαν ότι τρελάθηκα, ότι μετά την δήθεν διάλυσιν του Συν/τος ,περιπλανούμαι στα βουνά με ολίγους αντάρτες, ότι με εξετέλεσαν και χίτες, δύο άλλες ψευτιές μαζύ με εκείνες που σας έλεγαν εις βάρος του ΕΛΑΣ
(Σελ.1)

Όταν θα μπορέσετε να μάθετε με πάσαν λεπτομέρειαν πως εδημιουργήθη αυτός ο Στρατός ή θαύμα που λέγεται Ε.Λ.Α.Σ. θα νοιώσετε μεγάλην υπερηφάνειαν γιατί είσθε Έλληνες. Χρειάζονται τόμοι ολόκληροι για να γραφούν οι άθλοι και οι προσπάθειες εκείνων που δούλεψαν για να δημιουργήσουν αυτόν τον Στρατόν.
Σήμερα ο Στρατός αυτός περιλαμβάνει στους κόλπους του τα αγνότερα και τιμιότερα παιδιά του Ελληνικού Λαού και αριθμεί πολλές δεκάδες χιλιάδων, σ΄ όλην την Ελλάδα. Είναι δε το αγαπημένο παιδί της Οργάνωσης του Ε.Α.Μ.  η οποία το ανέθρεψε και το εγαλούχησε μέσα στον τίμιο και μεγαλειώδικο αγώνα του  αγωνιζομένου Ελλην. Λαού, με την αρχή της πίστης και αφοσίωσης στον αγώνα, της υπερηφάνειας , της αξιοπρέπειας  και της αυτοθυσίας αλλά και της καλής συμπεριφοράς. Κανένας Στρατός από κείνους που εγνωρίσατε μέχρι σήμερα στην Ελλάδα δεν έγινε σαν κιαυτόν. Είναι Στρατός.
(Σελ.2)

Αγαπητοί Συναγωνιστές, το έργον του 6ου  Συν/τος, δεν τελείωσε ακόμη. Θα αναχωρήση ταχύτατα προς βορράν για να εξοντώση τα υπολείμματα των Γερμανών στην άλλην Ελλάδα, και ίσως για να συνεχ/ση τον αγώνα και έξω από τα σύνορα της Ελλάδος μαζύ με τα άλλα Συν/τα και με τους Μεγάλους μας Συμμάχους.
Σε σας μπαίνει το εξής καθήκον:
Μακριά από τους εφιάλτες της τρομοκρατίας του κατακτητή και των Εθνοπροδοτών να επιδοθείτε  στα ειρηνικά σας έργα, για να μπορέσετε, με την βοήθεια των Συμμάχων μας και της Εθνικής Κυβέρνησης να επουλωθούν οι πληγές και να ανοικοδομήσετε τα ερείπια.
-Να μη λησμονήσετε ποτέ τους εθνοπροδότες και να ζητήσετε την αυστηράν τιμωρίαν τους.
-Να εκτιμήσετε το μέγα έργον του Ε.Α.Μ. και του Ε.Λ.Α.Σ. για να μπορέσετε όταν μεθαύριον κληθείτε να εκλέξετε τους κυβερνήτες σας, να εκλέξετε τους εκλεκτούς ανθρώπους που θα φροντίζουν μόνον για το Λαό.
(Σελ.3)

Εντύπωση  λοιπόν προκαλεί στο λόγο του ο Βαζαίος όταν λέει το πρωτάκουστο (τουλάχιστον για μένα) : «το έργον του 6ου  Συν/τος, δεν τελείωσε ακόμη. Θα αναχωρήση ταχύτατα προς βορράν για να εξοντώση τα υπολείμματα των Γερμανών στην άλλην Ελλάδα, και ίσως για να συνεχ/ση τον αγώνα και έξω από τα σύνορα της Ελλάδος μαζύ με τα άλλα Συν/τα και με τους Μεγάλους μας Συμμάχους
Οπωσδήποτε δεν τα είπε ο Βαζαίος από δικιά του εκτίμηση για τον σχεδιασμό της εξέλιξης των γεγονότων  και του ρόλου του ΕΛΑΣ, σ΄ αυτά. Έτσι είτε εκφράζει εκτιμήσεις ανωτέρων στελεχών του ΕΛΑΣ, είτε μάλλον αυτό διέδιδαν και τους έλεγαν οι πράκτορες των Άγγλων.
Αυτό πράγματι επιβεβαιώνεται από τον άρη Βελουχιώτη όταν μετά μερικές ημέρες την 14 Οκτωβρίου 1944 έβγαλε λόγο στην Κόρινθο στον οποίον περιέβαλε όμοια λεγόμενα από  αυτά που είπε ο Βαζαίος ήτοι: «Θα διώξουμε τους Γερμανούς και τους Βουλγάρους από την Ελλάδα. Τώρα πιστεύω ότι κάτω από την Κυβέρνηση και τους Συμμάχους μας θα συνεχίσουμε τον πόλεμο και έξω από την Ελλάδα για την συντριβή του φασισμού, για να διώξουμε τους Γερμανοβουλγάρους έξω από την Ελλάδα και με την εγγύηση των θα κατασφαλιστεί η λαϊκή κυριαρχία..» *
*(Ολόκληρος ο Λόγος κατωτέρω)

 25 Οκτωβρίου 1944 , ο στρατηγός Σκόμπυ πήγε στην Κόρινθο και από το λόγο του προς τους αντάρτες επιβεβαιώνεται ο Βαζαίος και Βελουχιώτης, αλλάζοντας όμως πολιτική προς τους ΕΛΑΣίτες, προμηνύοντας τώρα κυνικά την διάλυση του ΕΛΑΣ με τα επακόλουθα Δεκεμβριανά* 
*(Αφού τους έκαναν τις «δουλειές» των αποικιοκρατών  Άγγλων με την πολιτική τους στο αντάρτικο  δεν τους χρειάζονταν, τώρα θέλανε τους ταγματασφαλίτες και Χίτες για να φέρουν τον μισητό  εστεμμένο φελλό-βασιλιά Γεώργιο τον Β΄ (που του  το είχε τάξει ο Τσώρτσιλ) , αδιαφορώντας για το πολύ ΑΙΜΑ ΕΛΛΗΝΩΝ) .
ΣΚΟΜΠΥ: «Ξέρω την επιθυμίαν σας, να εξακολουθήσετε τον πόλεμο, αλλά δεν υπάρχει καιρός για να ρθήτε σε επαφήν με τον εχθρόν πριν περάσει τα Γιουγκοσλαβικά σύνορα, όπου θα τον περιποιηθούν καταλλήλως οι γενναίοι μας Σύμμαχοι οι Γιουγκοσλάβοι και οι Ρώσσοι…
Αναλαμβάνοντας την Διοίκησιν όλων των Ελληνικών Δυνάμεων, το ξεκαθάρισα πως τα πολιτικά σας ζητήματα δεν με ενδιαφέρουν[!!!]. Περιμένω πως όλοι οι υπο την Διοίκησίν μου Έλληνες θα συνεργασθούν ενωμένοι, αδιακρίτως κομματικού συμφέροντος. Πρώτος σκοπός μας είναι να διώξουμε τον εχθρό από την Ελλάδα. Δεύτερος, να σας φέρουμε εφόδια και τρόφιμα. Τρίτος σκοπός είναι να βοηθήσωμεν την Ελλάδα…»
Ανταπόκρισις του Πρακτορείου «Ουνάϊτεντ Πρές»)
( Εφημερίδα «Μάχη» Νο 44)

Για την επίσκεψη στην Κόρινθο του Σκόμπυ, ο Βαζαίος , στο βιβλίο του(ο.π. σελ 115) γράφει:
«Μετ’ ολίγας ημέρας αφίχθη ο Στρατηγός Σκόμπυ εις Κόρινθον δ΄ επιθεώρησιν. Ως ήτο επόμενον, διά την υποδοχήν του Αρχιστρατήγου παρετάχθησαν, εις την θέσιν «Φλοίσβος» της Κορίνθου, ολόκληρον το Αγγλικόν τμάγμα υπό τον Ταγ/χην Ρόμπερσον, και είς λόχος ανταρτών υπό τον υποφαινόμενον, δια την απόδοσιν τιμών.
Μετά την επιθεώρησιν, ο Στρατηγός Σκόμπυ ωμίλησε δι΄ ενός Ταγ/χου διερμηνέως, και απευθνόμενος προς τους αντάρτας είπε μεταξύ άλλων και τα εξής:
«Είναι καιρός πλέον να διαλυθήτε διότι ο προορισμός σας έληξε, εντός των ημερών θα σας δώσωμεν από μίαν λίραν διά να πάτε στα σπίτια σας».
Κατοπιν των ανωτέρω, οιοσδήποτε στρατιωτικός σεβόμενος εαυτόν, θα ενεργήσει όπως ενήργησα.
Δύο λοιπόν λόγοι με ώθησαν εις το να λάβω μέρος εις το κίνημα του Δεκεμβρίου:
1) Η κυνικότης των Άγγλων και το εξ αυτής μίσος μου προς αυτούς και 2) η αγάπη μου προς τους συμμαχητάς μου οι οποίοι με ελάτρευον και τους οποίους δεν ήθελον να εγκαταλείψω.
Ευτυχώς δι΄ημάς, αλλά δυστυχώς διά την Πατρίδα έστω και μετά μίαν 15ετίαν, τα γεγονότα του μαρτυρικού Κυπριακού Λαού δικαιώνουν τις απόψεις μας και αποκαλύπτουν εις τον Ελληνικόν Λαόν ότι η κακοδαιμονία του οφείλεται εις τους μέχρι προ τινός θεωρουμένους ως προστάτας του Άγγλους.

Οι του ΕΛΑΣ δεν ήξεραν φαίνεται την συμφωνία Τσώρτσιλ-Χίτλερ για την Ελλάδα τον Αύγουστο του 1944 και ανέχτηκαν βάση του δόγματος «Διαίρει και Βασίλευε» να τους "κοροϊδεύουν" οι Άγγλοι ότι θα ταχθούν να «κυνηγήσουν» τους Γερμανούς και έξω από τα σύνορα ακόμα  !*
*(Έτσι κορόιδευαν και τους «κομμουνιστοφάγους» του Ε.Σ. των Βρεττάκιδων τον Οκτώβριο του 1943  όπως έχουμε δεί (ανάρτηση 102): «Στις 12 Οκτωβρίου μου είπαν διάφοροι αντάρτες, ότι οι ομάδες τους θα διελύοντο το αργότερο σε δέκα μέρες, ότι έως τότε θα είχαν κάνει οι Εγγλέζοι απόβασι και μαζί τους κι ο βασιλιάς που θα είχε έτοιμο ένα στρατό από 80.000 άνδρες. Τότε θα γινόντουσαν οι αντάρτες στρατιώτες του βασιλιά.»  (Από αναφορά Γερμανού πράκτορα  )

 Οι Εθνικοπροδότες μέχρι και σήμερα βρίζουν το ΕΑΜ-ΕΛΑΣ , γιατί λέει δεν πολέμησαν τους Γερμανούς και κατά την αποχώρηση αυτών, φαίνεται δεν θέλουν να γνωρίζουν τ΄ ανωτέρω που επιβεβαιώνουν και την κατωτέρω συμφωνία.

Για να επιβάλει τη βρετανική πολιτική στην Ελλάδα ο Τσώρτσιλ έκλεισε συμφωνία με τον Χίτλερ, τη μοναδική σε όλο τον πόλεμο!

Γράφει ο Βάσος Μαθιόπουλος (Το απόσπασμα είναι από το βιβλίο του ίδιου «Ο Δεκέμβριος του 1944») :

Σε συνέντευξη που μου έδωσε και είχε δημοσιευθεί στο «ΒΗΜΑ» στα 1976, ο Άλμπερτ Σπέερ, υπουργός της Πολεμικής και Βιομηχανικής Παραγωγής του Χίτλερ και μια από τις πιο αξιόπιστες πηγές της «αντίπερα όχθης», δήλωσε:

«Είμαι αυτήκοος μάρτυς ενός γεγονότος που μας είχε προκαλέσει πολύ μεγάλη εντύπωση το φθινόπωρο του 1944. Θυμάμαι συγκεκριμένα ότι ο στρατηγός Γιοντλ, αρχηγός του Γενικού (γερμανικού) Επιτελείου, ήρθε μια μέρα και μου ανέφερε ότι επήλθε συμφωνία σε υψηλό επίπεδο μεταξύ Αγγλίας και Γερμανίας, που αφορούσε την Ελλάδα. Η συμφωνία αυτή, πρωτοφανής μέχρι τότε κι όπως γνωρίζω ΜΟΝΑΔΙΚΗ σε όλο το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, αφορούσε, όπως τουλάχιστον μου είπε ο Γιοντλ, την εκκένωση της Ελλάδας από τα γερμανικά στρατεύματα χωρίς βρετανική ενόχληση. Η συμφωνία αυτή έγινε στη Λισαβόνα και το ποιος είχε την πρωτοβουλία δεν ξέρω, αλλά πιστεύω ότι δεν έγινε σε διπλωματικό επίπεδο αλλά πολύ υψηλότερα, για να μην υπάρξουν ακριτομυθίες. Η πληροφορία για το περίεργο αυτό 'τζέντλεμαν αγκρίμεντ' μεταξύ Λονδίνου και Βερολίνου προκάλεσε σε όσους το έμαθαν κατάπληξη. Και πράγματι οι Άγγλοι την τήρησαν. Τα γερμανικά πολεμικά και μεταγωγικά σκάφη φορτώθηκαν στρατό από τα ελληνικά νησιά —που εκκένωναν— πέρασαν, το φθινόπωρο του 1944, ανενόχλητα μπροστά από τα μάτια των Βρετανών και ανάμεσα από τα βρετανικά υποβρύχια στο Αιγαίο και τη Μεσόγειο. Το τίμημα της συμφωνίας, κατά τη γνώμη μου», πρόσθεσε ο Σπέερ, «ήταν να παραχωρήσουν οι Γερμανοί τη Θεσσαλονίκη στους Άγγλους αμαχητί και μ' αυτόν τον τρόπο η Ελλάδα να περιέλθει στο δυτικό στρατόπεδο. Και βέβαια ο Χίτλερ θα διατηρούσε ανέπαφες τις δικές του δυνάμεις που κατείχαν τον ελληνικό χώρο.

»Θα ήθελα να προσθέσω ότι τη συμφωνία αυτή τη γνώριζε και ο Φον Όβεν, που ήταν διευθυντής Τύπου στο υπουργείο της Προπαγάνδας. Σε βιβλίο, που έγραψε στα 1975, αναφέρει ότι ο Γκαίμπελς είχε πάρει μέρος στις διαπραγματεύσεις για τη σύναψη της συμφωνίας αυτής που έγινε στη Λισαβόνα. Και μάλιστα ο Γκαίμπελς με ιδιαίτερη χαρά μου την ανέφερε, σημειώνει ο φον Όβεν, γιατί πίστευε ότι η συμφωνία αυτή μπορούσε να είναι απαρχή και για άλλες ανάλογες. Όμως ο Χίτλερ», κατέληξε ο Σπέερ, «απαγόρευσε ρητά να επαναληφθεί ανάλογη βρετανογερμανική συμφωνία».

 Πηγή: https://greekcivilwar.wordpress.com/2016/06/02/gcw-209



Η επιχρωματισμένη φωτογραφία από  το λόγο του Άρη Βελουχίώτη 14/10/1944 στην Κόρινθο, (Ο εκ δεξιών του ο ΕΛΑΣίτης Συνταγματάρχης Νικ. Παπασταματιάδης , πίσω του ο τελευταίος που φαίνεται το μισό πρόσωπό του ο Κορίνθιος , γνωστός  Καπετάν Νικήτας -Δικηγόρος )



        Ο ΛΟΓΟΣ:
    «Λαέ της Κορίνθου. Λαέ της Αργολιδοκορινθίας. Η νίκη είναι δική μας. Η δόξα της Ελλάδος είναι μεγάλη και μεγάλος είναι ο αρχαίος ελληνικός πολιτισμός. Αλλά μεγάλη ήταν και η επανάσταση των Ελλήνων κατά των Τούρκων το 1821, διότι αυτή έγινε τότε κόντρα στην Ιερή Συμμαχία των Ευρωπαίων, η οποία υποστήριζε την Οθωμανική αυτοκρατορία, αλλά και διότι αυτή έγινε τότε και κόντρα στους Έλληνες εμποροκοτσαμπάσηδες, των οποίων ο καιροσκοπισμός δεν μπόρεσε να ανακόψει το δρόμο αυτής της επανάστασης, η οποία οδήγησε τελικά στην απελευθέρωση του Έθνους από τον Τουρκικό ζυγό. Αλλά για να μην εκπληρωθούν οι σκοποί της επανάστασης αυτής ακολούθησαν στην πατρίδα μας αντιλαϊκά και ανελεύθερα καθεστώτα όπως αυτό του Ιωάννη Μεταξά και του Γεωργίου Γλύξσπουργκ της 4ης Αυγούστου του 1936 με την ρεμούλα, την κλεψιά, τις λουβετούρες και το πέταγμα των αγωνιστών του λαού μας από τα πατώματα και από τα μπαλκόνια, τους βιασμούς και τις εξορίες και το οποίο προετοίμασε την υποδούλωση του λαού μας στο φασισμό.

Οι Έλληνες πολεμήσαμε στην Αλβανία τους Ιταλούς, αλλά και τους Γερμανούς, στο Μακεδονικό Μέτωπο και δημιουργήσαμε τη μεγάλη εποποιϊα (εποποιϊα) του έθνους μας, αλλά με τη συνθηκολόγηση του Τσολάκογλου επήλθε στο έθνος μας η μαύρη σκλαβιά και οι Κυβερνήτες μας, άλλοι γυρίσανε στο εξωτερικό με τον προϋπολογισμό και όλο το χρυσό του έθους και άλλοι σαν μαύρα κοράκια μείνανε εδώ για να ξεκληρίσουν τη γενιά μας και να θησαυρίσουν και αυτοί. Κανένας από αυτές τις κορυφές του έθνους δεν είχε την τόλμη και τον ανδρισμό να χαράξει το σωστό δρόμο στο λαό μας. Αντίθετα όλοι του υποδείκνυαν υποταγή στους κατακτητές και στα μίσθαρνα όργανά των.

Το Ενιαίο Απελευθερωτικό Μέτωπο (ΕΑΜ) με το εθνογερτήριο σάλπισμά του που υποστηρίχθηκε από τον αγωνιζόμενο ελληνικό λαό, κόντρα στις συκοφαντίες και στα ψεύδη, επεκράτησε στην ύπαιθρο χώρα. Επεκράτησε κόντρα στα ψεύδη και τις συκοφαντίες, ότι πρόκειται δήθεν για ληστές και πλιατσικολόγους.

Πηγαίνοντας, στις αρχές του έτους 1943, από τη Βοιωτία στην Αθήνα ρασοφόρος, συνάντησα στο δρόμο μου ένα βοσκό και του ζήτησα ένα σφαχτό για φαγητό και φυσικά με πληρωμή. Μου είπε ότι δεν έχω. Του είπε ότι θα αυτοδικήσω παίρνοντάς το με τα χέρια μου και μου απάντησε: Ναι, πάρτο μοναχός σου, μου είπε αλλά οι αντάρτες είναι εκεί επάνω. Είδε ο περήφανος λαός μας ότι φάγαμε βραστές χελώνες για να επιζήσουμε και να φτάσουμε εδώ και να επιβάλλουμε την ασφάλεια και την τάξη στην ύπαιθρο όπου επικρατούσε το Ενιαίο Απελευθερωτικό Μέτωπο (ΕΑΜ).

Εμείς δεν μονοπωλούσαμε τον αγώνα μας και το Ενιαίο Απελευθερωτικό Μέτωπο (ΕΑΜ), κάλεσε όλο τον ελληνικό λαό στον αγώνα. Είναι ανοιχτές οι πόρτες για όλους ανεξάρτητα από πολιτικές πεποιθήσεις και φρονήματα. Μπορούσανε να έρθουν μαζί μας ή να κάνουν παράλληλες οργανώσεις και να πολεμήσουν τον κατακτητή. Βγήκανε λοιπόν και οι ομάδες αυτών στο βουνό και η πρώτη τους κραυγή δεν ήταν τι κάνουν οι κατακτητές και να τους πολεμήσουν, αλλά να λένε κάτω το Ενιαίο Απελευθερωτικό Μέτωπο (ΕΑΜ). Τα συνθήματα των άλλων ομάδων ήταν να διαιρέσουν τον ελληνικό λαό. Θα ήμασταν προδότες του λαού μας αν δεν συντρίβαμε αυτές τις ομάδες. Και τις συντρίψαμε και τα καλύτερα στοιχεία των πέρασαν στις γραμμές μας και είναι από τα πιο καλά στελέχη μας. Είναι συκοφαντία ότι στο ΕΑΜ είμαστε όλοι κομμουνιστές και ότι θα πάρουμε τις περιουσίες του ελληνικού λαού με την επιβολή της επαναστατικής εξουσίας της λαοκρατίας.

Αλλά και ο κομμουνισμός δεν λέει αυτά που λένε αυτοί. Αυτά που λένε και νομίζουν ότι θα καταργηθεί η ιδιοκτησία είναι παραμύθια. Εμείς θα δώσουμε περιουσία στο λαό για να ζήσει. Αλλά αν νομίζουν αυτοί κατάργηση της ιδιοκτησίας την αφαίρεση της δυνατότητας από μερικούς αισχρούς να εκμεταλλεύονται τον ελληνικό λαό. Εμείς θα το κάνουμε.

 Λένε ακόμη ότι εμείς θα χαλάσουμε τις Εκκλησίες. Αυτοί είναι εκείνοι που αποπατούσανε στις Εκκλησίες γράφοντας συνθήματα Κάτω ο Κομμουνισμός. Ζήτω ο Θεός.

Λαέ της Κορίνθου. Η θρησκεία είναι ζήτημα συνείδησης. Πως θα μπορούσαμε να καταλύσουμε την συνείδηση και να εμποδίσουμε να πιστεύει κανείς τη θρησκεία. Κανένας δεν μπορεί να απαγορεύσει πράγματα που δεν απαγορεύονται. Ποιος μπορεί να εμποδίσει εμένα κουκουλωμένο στο πάπλωμα να κάμω όσους σταυρούς θέλω. Ο καθένας ας πιστεύει ότι αυτός θέλει. Πρακτικά όμως εμείς είμαστε οι νεώτεροι Χριστοί. Τι έλεγε ο Χριστός ό,τι λέμε εμείς σήμερα. Και όπως εκείνον εσταύρωσαν το ίδιο και σήμερα κρεμάνε στις κολώνες τους αγωνιστές του λαού μας.

Λένε ότι θα διαλύσουμε την οικογένεια. Εμείς θα ενισχύσουμε την ελληνική οικογένεια και την τιμή η οποία αντιμετωπίζει στο καπιταλιστικό σύστημα μεγάλες δυσκολίες. Όλα τα άλλα είναι ψεύδη και συκοφαντίες κατά του Ενιαίου Απελευθερωτικού Μετώπου (ΕΑΜ) από τους πατριδοκάπηλους, οι οποίοι μιλάνε υπό το πρίσμα του πορτοφολιού των, σε ένα Κράτος που αυτοί το διέλυσαν.

Λαέ της Κορινθίας. Το ΕΑΜ έχει δύο σκοπούς. Απελευθέρωση της χώρας από τον κατακτητή και λαοκρατία. Να δοθεί δηλαδή το δικαίωμα στο λαό μας να εκφράσει ελεύθερα τη θέλησή του για τον τρόπο που θέλει να διοικηθεί. Για ένα καθεστώς που θα εγγυάται ότι δεν θα πάθουμε ότι πάθαμε στα 120 χρόνια από της απελευθερώσεώς μας από τον Τουρκικό ζυγό και ότι δεν θα έχουμε νέες καταστροφές και ένα νέο 1821. Είμαστε ευτυχείς ότι βρισκόμαστε κοντά στο τέρμα του αγώνα και νιώθουμε ότι έχει χειραφετηθεί ο λαός μας και θα μας ακολουθήσει με την ίδια θέλησή του και με την ίδια αυτοθυσία για τη λαϊκή κυριαρχία. Λίγη ακόμη απόφαση και θέληση θέλουμε για τον τελικό αυτό σκοπό. Δεν πρέπει να πιστεύουμε κανένα για να μην μας ρίξουν το βρόχι στο λαιμό. Αλλά είμαστε βέβαιοι ότι κι εσείς δεν θα το επιτρέψετε αυτό. Δεν θα σας δώσουμε τίποτε. Ζητάμε να καταλάβουμε εμείς τι θα μας δώσετε εσείς για την αναδημιουργία της νέας Ελλάδας. Εμείς είμαστε χτίστες και όχι γκρεμιστάδες, γιατί ότι και να κάνουμε εμείς, εσείς ο λαός θα το θελήσετε. Ας μην εξαπατιέται κανένας. Ότι, κερδίσατε το κερδίσατε με το αίμα σας, ότι κερδίσατε, το κερδίσατε με τη γροθιά σας. Η δύναμή σας είναι ακατάβλητη. Πιστέψτε στη δύναμή σας, λαέ της Κορίνθου. Ότι θα σας δώσουμε, θα σας το δώσουμε χάρη στη δύναμή σας και την ενίσχυσή σας. Δεν επαναλαμβάνουμε τίποτε άλλο, παρά από το να ριχτούμε στη φωτιά για να σας δώσουμε ότι σας ανήκει. Σου δίνουμε το λόγο μας ότι δεν θα παρατήσουμε το ντουφέκι και τον αγώνα, ώσπου να κερδίσουμε και το δεύτερο σκοπό και το τρανότερο αγαθό, τη λαϊκή κυριαρχία. Ο ΕΛΑΣ, το ΕΑΜ και έπειτα η ΠΕΕΑ, αποτελέσανε το μοχλό της ασφάλειας και των λαϊκών ελευθεριών της επιβίωσης και της απελευθέρωσης. Θα διώξουμε τους Γερμανούς και τους Βουλγάρους από την Ελλάδα. Τώρα πιστεύω ότι κάτω από την Κυβέρνηση και τους Συμμάχους μας θα συνεχίσουμε τον πόλεμο και έξω από την Ελλάδα για την συντριβή του φασισμού, για να διώξουμε τους Γερμανοβουλγάρους έξω από την Ελλάδα και με την εγγύηση των θα κατασφαλιστεί η λαϊκή κυριαρχία. Σου μίλησα με τη γλώσσα της ειλικρίνειας, γιατί πιστεύουμε ότι είμαστε στην υπηρεσία του μυαλού μας.

 Λαέ της Κορινθίας. Ξεκαθαρίστε το δρόμο του συμφέροντος του λαού και της καταστροφής σας. Προσέχτε όσους έρθουν και σας ειπούν εκ των υστέρων ότι είμαστε μαζί σας.

Ζήτω ο λαός της Αργολιδοκορινθίας. *

*Την ημερομηνία αυτή 14/10/1944  , που έβγαλε τον λόγο ο άρης επισήμως καθαιρείται από το ΚΚΕ, με την ανακοίνωση στο φύλλο της εφημερίδας του ΚΚΕ «Λεύτερος Μωριάς» ο Θεοδ. Ζέγκος (κατόπιν εορτής!): 
Η ΚΕΠΠ (Κομμουνιστική Επιτροπή Περιοχής Πελοποννήσου)  διαγράφει από το κόμμα τον Τριαντάφυλλο ή Στάθη για εγκληματική διαστρέβλωση της κομματικής γραμμής… Χρησιμοποίησε εναντίον πολιτών μέθοδες που δεν έχουν καμία σχέση με την κομματική ηθική και συμπεριφορά και προξένησε ζημιά στο κόμμα».

21-10-22
Αετίων Σωτήριος Ριζόγιαννης

Διεύθυνση αυτής της ανάρτησης: http://rozosotiris.blogspot.com/2022/10/117.html